אודות

נעים להכיר

אני אבינֹעם גולןמעצב חללים אקוסטיים משנת 1988. מוסיקאי, מלחין, מעבד  ומפיק מוסיקלי וטכנאי הקלטה בהכשרתי.

כבר בגיל צעיר מאוד גיליתי את הקשר הישיר שבין הסביבה שבה מנגנים – לבין איכויות ה- Ambiance שהאוזן שלנו שומעת – וכמובן לקשר אל האינפורמציה אותה 'שומעים' המיקרופונים שאנחנו פורסים באותה סביבה.

הקונספט:

ב'שירותי צליל ואקוסטיקה' אנחנו מחזיקים שהמונח 'ספיגה' הוא מונח שלקוח מעולם חיתולי התינוקות.

לא תמצאו אצלנו ספוגים בשום צורה, לא תראו אצלנו את אותם פאנלים איומים של צמר סלעים דחוס מחוּפּים בבד 'נושם' בצבעי אפור/אדום/כחול שרבים קונים ומתקינים מחוסר ידיעה, ואח"כ מחפשים למי למכור אותם… לא תמצאו אצלנו את אותן מפלצות הספוג הפינתי המשונן והיקרות להחריד שאוהבים לקרוא להן 'מלכודות באסים' – למרות שהן דווקא רוצחות סדרתיות של התדרים הגבוהים: האם ראיתם פעם אמפיתיאטרון עם ספוגים?… אולם קונצרטים משובח שמחופה בפאנלים מלבניים של צמר סלעים דחוס? אה: כנראה שלא ראיתם.

אמיגו'ס יקרימוס, ספיגת ייתר נכנסת לתמונה במקום שבו הדיזיין האקוסטי נכשל, או במרבית המקרים – בכלל לא היה קיים מלכתחילה. וחלל עם ספיגת ייתר הוא חלל שגוי שגורם סבל למוסיקאים ועיוותים בתוצאת המיקס לטכנאי.

ב'שירותי צליל ואקוסטיקה' אנחנו נלחמים בעיוותים הפוטנציאליים של חללים עירומים באמצעות טכניקה משלובת של כמה פרמטרים:

  • מניעת מקביליות בין משטחים (קירות, רצפה<->תקרה)
  • ריסוק, פיזור והנעה של גלי הקול בחלל (Diffusion) באמצעות  דיפיוזרים ייעודיים מתוצרתנו
  • איזון ספקטרום התדרים באמצעות טקסטורות חומרים משתנות
  • שליטה בהנעת הצליל באמצעות שיפועים מתוכננים בהתאם לפונקציות (נגינה, עמדת מיקס וכו')

 

חייבים להדגיש: ממש כמו בבישול במטבח – יש טעמים שונים בעיצוב סאונד ובמוסיקה: ב'מָייקינג', במיקסינג וגם באקוסטיקה. מאז שנות החמישים המיתולוגיות בהן התגבשו כמה מן האולפנים האגדיים – האופנה בדיזיין של חללים אקוסטיים השתנתה מאוד, התקדמה, חזרה לעצמה בהבלחות של 'רטרו' והניסוי והתעיה עדיין נמשכים – וטוב שכך.

האופנה יכולה אולי להשתנות: לא כן האוזן האנושית והפרוססור המטורף שמאחוריה, המוח האנושי. האוזן שלנו היא 'פּיק-אפּ' רגיש ומתוחכם שמשדר 24/7 ב-360 מעלות למרכז שליטה שיודע לזהות כיוונים, עומק ומרחק, ספקטרום תדרים, מעטפת צליל ורמת הדהוד, ובזכותם אתם מבדילים בין סנייר לבייס דראם, בין ג'ון לפול, בין שושנה דמארי לאדל או בין ישראל גוריון לבני אמדורסקי…

קשה עד כמעט בלתי אפשרי לרמות את האוזן: היא פשוט חכמה מדי. המשימה מס' 1 של המעצב האקוסטי היא לקיים איתה דיאלוג מתמיד, להבין מה היא אוהבת ובעיקר מה לא…

ב'שירותי צליל ואקוסטיקה', שהתחילה את דרכה בניו יורק סיטי ב-88' ועשתה בשנת 91' עליה לארץ ישראל – אנחנו מגיעים אל הקונספציה האקוסטית מעמדתו של משתמש-הקצה: המוסיקאי. אנחנו יודעים להתאים את הביצוע של החלל לאופי למוסיקה המנוגנת בו: החל מ'צ'יימברים' שמיועדים למוסיקה קלאסית עם 'זנב' קל של הדהוד בארוקי, המשך בחללי רוקנ'רול פאנצ'יים ומתגמלים לאוזן, וכלה ב'מיקסינג סוויט'ס' וחדרי עריכה מאוזנים אקוסטית המאפשרים עבודה נעימה ומתמשכת ללא תופעות של Ear Fatigue, תששת האוזן, הנגרמת מתוצאה של עבודה בחללים עוינים אקוסטית שמחייבת את הטכנאי/מוסיקאי למאמץ זיהוי והפרדה בלתי פוסק.

ואיך אנחנו (אתם) נראים?…

סביבה אקוסטית מושלמת ומאוזנת היא לא לוקסוס, היא הכרח. אבל אקוסטיקה טובה היא כמו הצדק בכבודו ובעצמו: היא לא רק צריכה להיעשות – היא גם צריכה להיראות… ב'שירותי צליל ואקוסטיקה' אנחנו אוהבים שאתם נראים טוב: אצלנו יש הקפדה גדולה על ה-Look  של האולפן שלכם, על העיצוב והצבעים, על הריהוט והנגרות האולפנית, על האווירה והתאורה, והכל – כדי שתתרווחו על הכיסא, תהיו יצירתיים ופוריים ולא תרצו ללכת הביתה…

אתם מתכננים הקמה של חלל אולפני? תעשו לעצמכם טובה ותקבעו איתנו פגישת ייעוץ. הייעוץ עולה כסף אך שווה זהב: בין שתבחרו בנו לבצע את החלום שלכם/ן ובין אם לאו – מעל 30 שנות ניסיון ומאות אולפנים וחללים מוסיקליים שביצענו יחסכו לכם ים של טעויות נפוצות, בזבוז כספים ותוצאות אקוסטיות נחותות, ובכל מקרה אנחנו מחזירים את דמי הייעוץ למי שבחר בנו לבצע את העבודה.